Wielkie samoloty transportowe takie jak Antonov AN124 to maszyny, które wymagają dość skomplikowanego serwisu, bo unoszą w powietrze ładunki o masie przekraczającej sto ton lub zbliżające się do 150 ton. Z tej konkretnej przyczyny konstrukcja takich maszyn latających dość szybko się zużywa i dlatego sama wymiana płynu hydraulicznego w układach sterowania to nie jedyny rodzaj naprawy przez który przechodzą te gigantyczne samoloty. Kluczowe znaczenie ma też serwisowanie silników, które zużywają się bardzo szybko, bo podczas każdego startu wsysają jakiś pył lub piasek i z tej konkretnej przyczyny łopatki turbin się zużywają. Dokładnie tak samo zużywają się łopatki w silnikach odrzutowych samolotów pasażerskich, ale samoloty pasażerskie dość często mają niższą masę startową od transportowych gigantów.
To mniejsze obciążenie przekłada się na niższe koszty związane z eksploatacją. Kluczowe znaczenie ma też i to, że wielkie samoloty do przetransportowania sporych i ciężkich ładunków mają też większe silniki odrzutowe, które są produkowane na znacznie mniejszą skalę i podobnie jest z częściami zamiennymi do tych silników. Ich dostępność nie jest taka sama, jak w przypadku mniejszych maszyn pasażerskich i co najważniejsze wielkie samoloty muszą szybciej wracać do rozkładu, bo każdy dzień ich serwisowania to strata dla firmy eksploatującej dany samolot. Istotnym jest też i to, że mechanicy muszą mieć sporo części zamiennych do tych samolotów, bo czekanie kilku tygodni na daną część to spora strata i dlatego te spore samoloty transportowe przechodzą bardzo wiele inspekcji, po to by dana część czekała w magazynie na okazję do wymiany.
Wymiana ta też powinna być prostą procedurą, czyli producenci części do tego typu samolotów muszą je modyfikować tak, by wymiana była dostatecznie szybką. Z tej konkretnej przyczyny kolejne generacje maszyn transportowych mają zazwyczaj poprawioną konstrukcję, czyli pylony silników, które są łatwiejszymi w demontażu i w ponownym montażu. Takie detale mają wpływ na szybkość dokonywania napraw i dlatego producenci samolotów modernizują projekty maszyn i ich części tak, by naprawy trwały możliwie jak najkrócej i by były one opcją na dłużej.
Tutaj nie ma miejsca na błąd. Praca i logistyka godna podziwu, przy maszynie tak skomplikowanej jak samolot.